Jakość marki przekłada się na sukces handlowy – oto sekret japońskiej motoryzacji

Jakość marki przekłada się na sukces handlowy – oto sekret japońskiej motoryzacji

Budowanie wiarygodnych marek i produkcja solidnych wyrobów dobrej jakości, choć kosztowne, są działaniami przynoszącymi ogromne wprost zyski. Doskonałym przykładem na to jest branża motoryzacyjna, a dokładniej – japoński przemysł motoryzacyjny, który dominuje nie tylko w sektorze aut nowych, ale także używanych.

Silna pozycja japońskich marek samochodowych

Japońskie marki motoryzacyjne od wielu lat są synonimem jakości i niezawodności. Nie jest to jednak efekt wyłącznie działań marketingowych, choć marketing ma w tym swój niebagatelny udział. Główną zasługę należy tu przypisać polityce każdego z japońskich koncernów motoryzacyjnych, które to – mimo trudności, problemów związanych z kryzysami gospodarczymi i czasowymi spadkami sprzedaży – nigdy nie zrezygnowały z obranej wiele lat temu drogi i konsekwentnie stawiały na produkty trwałe, mało awaryjne i oferujące wysoką jakość. Dzięki temu obecnie mamy do czynienia z sytuacją, w której w pierwszej dziesiątce najbardziej niezawodnych samochodów na świecie znajdują się przede wszystkim marki pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni. Bez względu na to, jakiego kraju ranking ten dotyczy i kto go przygotowuje, pierwsze miejsca zajmowane są przez Toyotę, Hondę, Mitsubishi, Lexusa czy Suzuki.

Podobnie rzecz ma się w przypadku części zamiennych przeznaczonych na rynek wtórny. Biorąc pod uwagę zarówno jakość wykonania, dostępność, jak i cenę, okazuje się, że kierowcy szczególnie wysoko cenią sobie części do Mitsubishi, Hondy, Lexusa czy koreańskiej Kii.

Ogromny popyt na japońskie auta używane

Bardzo ciekawym efektem opisywanego zjawiska jest fakt, że doskonała opinia o produktach danej marki przekłada się nie tylko na popularność samochodów nowych oraz przeznaczonych do nich części zamiennych, ale również na popyt na auta używane. I właśnie w tej kategorii japońscy producenci pokazują całą swoją siłę. Jak wynika z corocznych zestawień, japońscy przedsiębiorcy zajmujący się obrotem krajowymi samochodami używanymi eksportują swoje auta do ponad 180 krajów na całym świecie. Co więcej, jak sami przyznają, kilkuletnie produkty rodzimych japońskich koncernów przeznaczone na eksport nierzadko osiągają wyższe ceny niż w sprzedaży krajowej. Dlaczego tak się dzieje?

Wszystko to jest zasługą ogromnego popytu na używane auta japońskie. Przez wiele lat ich głównym odbiorcą była Rosja, jednak ważnymi rynkami zbytu okazały się również Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chile oraz Nowa Zelandia. Co ciekawe, japońskie samochody używane z produkcji seryjnej w USA osiągały ceny w granicach 3,5-4,8 tys. dolarów. Dla porównania, amerykańskie używane samochody w edycji kolekcjonerskiej kupić można już za 10 tys. dolarów.

Dodane dnia: 20 czerwca 2018


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Modele Mitsubishi
  • Pajero

    Samochód terenowy zaliczany do I. segmentu produkowany od 1982 roku przez japoński koncern...

  • Galant

    Jest to samochód należący do segmentu D, pierwszy egzemplarz Mitsubishi Galant został wyprodukowany...

  • Lancer

    Produkcja Mitsubishi Lancer rozpoczęła się w 1973 roku, a jego pierwsza generacja była...